Nieuws

Je bent hier:

Verslag a.i. bestuurscommissie 23 juni – 27 december 2008

OP WEG NAAR DE TOEKOMST

VERSLAG A.I. BESTUURSCOMMISSIE
23 JUNI – 27 DECEMBER 2008

Taekwondo Bond Nederland

A.i. bestuurscommissie
Dennis Mollet, voorzitter
Matty Mandersloot, vice- voorzitter
Mazdak Zareei, penningmeester
Maggie van Slooten, lid

INHOUDSOPGAVE
INLEIDING 2
1. OPDRACHT 3
2. UITGANGSSITUATIE COMMISSIE 4
3. OBSTAKELS / KNELPUNTEN COMMISSIE 4
3.1 Overdracht documenten, stukken en informatie door voormalig bestuur 4
3.2 Samenwerking bestuur en bondsbureau 5
3.3 Commissieperiode 4 maanden ipv 6 maanden 5
3.4 Persoonlijke affaires 5
3.5 Ontbreken commissiesecretaris / commissielid 5
3.6 Opleidingen 6
3.7 Sponsoring 6
4. BESLUITEN 6
5. COMMISSIE VERGADERINGEN 10
6. INTERNE TBN BIJEENKOMSTEN 11
7. EXTERNE / OVERIGE BIJEENKOMSTEN 11
8. COMMUNICATIE ACHTERBAN 12
9. INFORMATIEBIJEENKOMST TBN FUNCTIONARISSEN/ACHTERBAN 12
10. CORRESPONDENTIE 12
11. UREN EN VERGOEDING COMMISSIELEDEN 12
12. HIGHLIGHTS 13
NAWOORD 16
BIJLAGE 1. VERZOEK OM OVERDRACHT VOORMALIGE BESTUUR 17
BIJLAGE 2. UREN INZET VAN DE COMMISSIE EN SPORTASSIST 22

INLEIDING

De a.i. bestuurscommissie (commissie) heeft vanaf 23 juni t/m 27 december 2008 de bestuurlijke taken vervuld van de TBN. De periode is vooraf vastgesteld en besloeg een maximum van 6 maanden. Deze maanden was de commissie verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken, de aansturing van het bondsbureau en bondsfunctionarissen.
Daarnaast heeft de commissie

Eén van de doelstellingen van de commissie was en is het op een professionele en integere wijze inrichten en laten functioneren van de TBN waarin de pijlers; Breedtesport en Topsport op de voorgrond staan om het Nederlandse Taekwondo zowel in binnen als buitenland sterk op de kaart te zetten. De Commissie heeft er daarnaast alles aan gedaan om de dagelijkse gang van zaken zo goed mogelijk te laten verlopen.

De commissie wil voor de Sport, Sporters, en alle overige bij de TBN betrokkenen een omgeving creëren waarin positiviteit, sportiviteit en plezier belangrijke aspecten zijn en mede hierdoor een groei in het aantal leden realiseren.”

Alle werkzaamheden die de commissie heeft gedaan en alle besluiten die zij heeft genomen zijn gebaseerd op deze uitgangspunten.

De commissie geeft u in dit verslag, in highlights, inzicht in de wijze waarop zij de opdracht heeft uitgevoerd en in de besluiten die zijn genomen.

De resultaten van de opdracht zijn verwoord in de separate documenten:

1. Contouren Meerjaren Beleid 2009 – 2012 TBN
2. Jaarplan 2009 TBN
3. Begroting TBN 2009
4. Toekomstige TBN organisatie
5. Bestuurspofielen TBN
6. Bestuurlijke situatie na 27 december 2009
7. In Stijl naar de top!

Deze documenten zijn gepubliceerd op www.taekwondobond.nl en gearchiveerd door het Bondsbureau, Arnhem.

1. OPDRACHT

Op 22 juni 2008 heeft de ALV de volgende opdracht verstrekt aan de commissie:

“De commissie krijgt de opdracht om in die tijd op de winkel te passen en zolang de lopende en dagelijkse zaken af te handelen e.e.a. binnen de kaders van het vastgestelde jaarplan 2008 en de bijbehorende begroting. Het met ondersteuning van SportAssist te ontwikkelen toekomstmodel met bijbehorende stukken zoals meerjarenbeleidsplan, jaarplan 2009 en functieprofielen zal op de najaarsvergadering worden gepresenteerd aan de ALV, die vervolgens een beslissing zal nemen over mogelijke implementatie van het model.
De commissie krijgt voorzover dit nodig is voor een behoorlijke vervulling van de aan haar verstrekte opdracht een bestuursmandaat met in principe normale bestuurlijke bevoegdheden e.e.a. binnen de gestelde kaders van het jaarplan 2008 en de bijbehorende begroting.”

Naast het zo goed mogelijk behartigen van de lopende zaken binnen de TBN heeft de interim-commissie een specifieke opdracht om de toekomst van de TBN veilig te stellen. De commissie heeft deze als volgt verwoord:

Het terugwinnen van het vertrouwen van de verenigingen, sporters en vele vrijwilligers door het goed organiseren van de kerntaken( *) van de TBN, indien nodig door een herinrichting van de organisatiestructuur en/of verdere professionalisering.

De commissie denkt dat zij een goede basis heeft neergelegd die een nieuwe impuls kan zijn om voor de Taekwondo Sport, de Sporters, en alle overige bij de TBN betrokkenen een omgeving te creëren waarin positiviteit, sportiviteit en plezier belangrijke aspecten zijn en mede hierdoor een groei in het aantal leden gerealiseerd kan worden.”

2. UITGANGSSITUATIE COMMISSIE

De commissie heeft in één van haar eerste bijeenkomst de situatie van de TBN bij aanvang van de werkzaamheden doorgesproken en vastgelegd in een sterkte-zwakteanalyse.

Sterktes Zwaktes (= Verbeterpunten)
 Passie en kwaliteit vrijwilligers (o.a. in interim-commissie)
 Moderne sport
 Breed opleidingsaanbod
 Gezonde financiële positie
 Topsportstatus (nationaal/internationaal)
 Dagelijkse bedrijfsvoering
 Samenwerking tussen sparring en stijl
 Contact met achterban / communicatie
 Bezetting ALV
 Onduidelijke visie en koers
 Bezetting/invulling cruciale functies
Kansen Bedreigingen
 Profiteren van Olympische status
 Talentontwikkeling
 Potentie nieuwe leden (jeugd)
 Mogelijkheden Sportagenda 2009-2012  Gebrek aan vertrouwen / slechte sfeer
binnen TBN
 Belangenverstrengeling / interne
stromenstrijd
 Informatieachterstand interim-commissie
 door matige overdracht en matige
vastlegging van afspraken e.d. in het
verleden.
 Nadelige gevolgen van zaken die in het
verleden niet zijn aangepakt.

3. OBSTAKELS / KNELPUNTEN COMMISSIE
De commissie is verschillende obstakels tegengekomen waar zij oplossingen voor heeft moeten vinden om de opdracht zo goed mogelijk uit te voeren.

3.1 Overdracht documenten, stukken en informatie door voormalig bestuur
Ondanks herhaalde, schriftelijke, verzoeken om overdracht van zaken heeft het voormalig bestuur hier geen gehoor aan gegeven.
Zie de bijlage met het verzoek van de commissie om overdracht,inclusief een inventarisatie van de gevraagde stukken. (Bijlage 1. Verzoek om overdracht voormalige bestuur)

Mbt de financiële zaken heeft de voormalige penningmeester de heer Van Keulen alle relevante informatie verstrekt aan dhr Zareei, penningmeester van de commissie.
(De heer Van Keulen heeft altijd, tijdens de commissie periode, op de achtergrond de penningmeester gevraagd en ongevraagd met raad en daad bijgestaan)

Van de voormalige portefeuillehouder Stijl, mevrouw Tapia heeft de commissie een document ontvangen waarin de status van zaken binnen de afdeling Stijl werden weergegeven.

Doordat er geen formele overdracht heeft plaatsgevonden, heeft de commissie veel tijd verloren met het zoeken van achtergrondinformatie in bepaalde zaken/onderwerpen, was de commissie niet op de hoogte van deadlines, mondelinge toezeggingen door het voormalige bestuur, afspraken etc etc. Dit was een regelmatig terugkerende handicap voor de commissie.

Een niet limitatieve opsomming van zaken waar de commissie mee werd geconfronteerd:
– ontbreken dossiers lopende zaken
– ontbreken documenten mbt roerende zaken zoals laptops, beamers, matten, scoresystemen
– ontbreken van afspraken medische staf (ontbreken van medische staf)
– door meerdere oorzaken die achteraf pas bleken veel onbetaalde rekeningen
– door oorzaken buiten de TBN dwangbevelen van de belastingdienst

Door de ontbrekende informatie of doordat het niet bekend was waar de TBN dossiers zich bevonden of door conflicterende informatie vanwege niet geactualiseerde dossiers heeft de commissie besluiten genomen terwijl achteraf informatie aan het licht kwam en zaken anders bleken te liggen.

3.2 Samenwerking bestuur en bondsbureau
De samenwerking van het voormalige bestuur met het bondsbureau was onduidelijk. Een beschrijving van de processen, samenwerking, werkomschrijving, verdeling van taken en verantwoordelijkheden en aansturing waren niet duidelijk of ontbraken. Hierdoor was het voor de commissie onduidelijk welke taken door het bondsbureau konden worden uitgevoerd.

3.3 Commissieperiode 4 maanden ipv 6 maanden
Op 23 juni 2008 is de periode van de commissie ingegaan. Dit was tevens het begin van de vakantieperiode. De commissie kon pas daadwerkelijk en effectief aan de slag na de zomer. In de planning van de opdracht zijn 6 maanden vastgesteld voor het uitvoeren daarvan, in werkelijkheid heeft de commissie 4 maanden effectief kunnen werken aan de opdracht en de resultaten opgeleverd.

Indien de commissie 6 maanden effectief had kunnen besteden had zij meer tijd en energie kunnen steken in o.a. het herstellen van het vertrouwen van de achterban.

3.4 Persoonlijke affaires
Persoonlijke affaires die spelen binnen de vereniging vragen veel tijd en energie en geven onnodig verdriet en woede voor betrokkenen. Waarbij de commissie constateert dat communicatie vaak op de persoon wordt gericht en het belang van de TBN op de achtergrond raakt.

3.5 Ontbreken commissiesecretaris / commissielid
Dhr A. Lobato is op zijn verzoek bij intreding van de commissie benoemd als secretaris. Na de 2e commissievergadering heeft de heer Lobato zijn functie niet meer uitgeoefend Dit belemmerde de voortgang van de activiteiten van de commissie en de verslaglegging van zaken.

De werkzaamheden van de secretaris zijn overgenomen door de overige commissie leden, dhr Lammers van NOC*NSF, het bondsbureau en dhr. Van Loo, wat extra werkdruk gaf.

Extra werkdruk werd ook gegenereerd doordat de heer F. Lufting op 15 september reeds te kennen heeft gegeven geen actieve bijdrage te kunnen leveren aan het mede uitvoeren van de opdracht van de commissie. De heer Lufting gaf te kennen zijn aandacht en tijd te willen besteden aan het onderdeel deel Opleidingen.

3.6 Opleidingen
Omdat verschillende aspecten in de voorbereiding van de pilotfase van de nieuwe extern gelegitimeerde opleiding trainer niveau 3 niet duidelijk en helder conform de gestelde eisen waren heeft o.a. de opleidingscoördinators geadviseerd de start van de pilot te verzetten. De commissie heeft dit advies overgenomen en de heer Lufting als zodanig verzocht. Hieraan is geen gehoor gegeven en tegen de wens van de commissie in heeft de opleidingscoördinator zijn taken neergelegd. De commissie betreurt dit, de heer Manuel Pohan is al jaren betrokken bij de opleidingen en heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan dit onderdeel van de Taekwondosport. De commissie bedankt hem daarvoor.

3.7 Sponsoring
Het huidige sponsorcontract met Daedo heeft de commissie verhinderd afspraken te maken met andere sponsoren.

4. BESLUITEN

Besluiten die door de a.i. bestuurscommissie zijn genomen in de periode van 23 juni tot en met 26 december 2008.

Hierbij dient opgemerkt te worden dat

A. de aanstellingen van personen op functies, zijn met inbegrip van de volgende voorwaarden / disclaimer tot stand gekomen:

“Vanwege de huidige vernieuwing en bestuurlijke ordening binnen de TBN worden door de a.i. Bestuurscommissie afspraken gemaakt en contractueel vastgelegd teneinde de continuïteit van de lopende zaken zo goed mogelijk te waarborgen.
In de toekomst kunnen er echter geen rechten of aanspraken worden ontleend aan de door de a.i. Bestuurscommissie gemaakte afspraken. Het nieuw in te stellen bestuur of een vergelijkbaar orgaan, goedgekeurd door de ledenvergadering, is te allen tijde gerechtigd deze afspraken te niet te doen of te wijzigen.”
B. Indien van toepassing, onderliggende stukken en documentatie zijn gearchiveerd bij het Bondsbureau.

C. De besluiten die door de commissie zijn genomen, zijn altijd gebaseerd geweest op de bij de commissie bekend zijnde informatie. De commissie heeft op een integere wijze haar besluiten genomen en immer het belang van de vereniging voor ogen gehouden.

1. 28.06.2008 / Zittende functionarissen
Om de dagelijkse gang van zaken binnen de TBN zo min mogelijk te verstoren heeft de commissie besloten dat bij goed functioneren zo min mogelijk gewijzigd wordt in de huidige bezetting van TBN functionarissen.

2. 28.06.2008 + 19.07.2008 / Nieuwe website
Voor het maken van een nieuwe website zijn bij 3 personen/organisaties op basis van dezelfde uitgangspunten offertes gevraagd. Na vergelijk is de opdracht aan de heer Vinod Krishnasing gegund. De onderliggende stukken zijn gearchiveerd bij het Bondsbureau.

3. 28.06.2008 + 14.08.2008 / Vertegenwoordiging TBN Olympische spelen, Beijing
De commissie heeft op 14.06.2008 uitgesproken dat op internationale toernooien zoals EK, WK, Olympische Spelen het bestuur vertegenwoordigd dient te zijn. Op 14.08.2008 heeft de commissie besloten dat Mazdak Zareei de TBN vertegenwoordigd tijdens de Olympische Spelen in Beijing. De kosten voor reis en verblijf zijn voor rekening van TBN. Dhr. Zareei zal verblijven bij Tommy Mollet, die als sparringspartner voor deelnemer Dennis Bekkers aanwezig is in Beijing. Op deze wijze worden de kosten voor verblijf zo laag mogelijk gehouden.

4. 19.07.2008 / Nieuwe cursus en opfriscursus juryleden Stijl kosteloos voor deelnemers
Zowel voor nieuwe als voor het huidige jurycorps wordt de 1-daagse cursus aangeboden door de TBN en wordt aan de deelnemers geen bijdrage gevraagd.
Dit is bedoeld als incentive om het huidige jurykorps weer op volle sterkte te krijgen.

5. 15.08.2008 / SportLink
De JBN. die de ledenadministratie afhandelt voor o.a. de TBN, gaat over op het programma SportLink. Dit programma stelt alle aangesloten scholen in staat om digitaal zelf de aan- en afmeldingen te verzorgen. De TBN administratie gaat over op SportlLink en het programma wordt bij alle aangesloten scholen van de TBN geïntroduceerd. SportLink verzorgt een informatie en demonstratiemoment voor alle aangesloten scholen.

6. 15.09.2008 Teammanager sparring
Mede op basis van de evaluatie van de Olympische Spelen en de positieve ervaringen is Fred Heubergen aangesteld als Teammanager Sparring.

7. 15.09.2008 / Opzeggen samenwerking TSC Stijl dhr A.v.d. Klundert
Vanwege o.a. de conflicterende mening van de TSC over taken, rolverdeling, en verantwoordelijkheden, de kwalitatieve underperformance van de TSC en verdere professionalisering van de afdeling Stijl wordt de samenwerking met de TSC opgezegd.

8. 15.09.2008 / TSC Sparring en Stijl
Ihkv verder professionaliseren van de afdeling Stijl is met de TSC Sparring Germen van Heuveln overeengekomen dat hij naast de begeleiding van de subsidie aanvragen voor Sparring ook de begeleiding doet van de subsidieaanvragen voor Stijl.

9. 15.09.2008 / Wijzigingen samenstelling actieve a.i. bestuurscommissie
Dhr F. Lufting heeft te kennen gegeven dat hij vanwege zijn capaciteitsbeslag voor Opleidingen geen actieve bijdrage kan leveren aan de uitvoering van activiteiten
conform de opdracht van de commissie. Hij richt zich met name op het onderdeel Opleidingen van de TBN.

10. 15.09.2008 / Wijziging samenstelling actieve a.i. bestuurscommissie
Dhr A. Lobato heeft sinds de intreding van de a.i. bestuurscommissie 2 commissie bijeenkomsten bijgewoond. Dhr Lobato is op zijn verzoek bij intreding van de commissie benoemd als secretaris. De werkzaamheden van secretaris zijn na herhaaldelijke verzoeken van de overige commissie leden niet/te laat uitgevoerd door dhr Lobato. Eea belemmerde voortgang van de activiteiten van de commissie. Op diverse verzoeken via mail en telefoon met het verzoek om overleg heeft de commissie geen reactie ontvangen.
De secretariële werkzaamheden van de secretaris zijn overgenomen door de overige commissie leden, dhr Lammers van NOC*NSF en het bondsbureau.
Dit onderwerp is iedere commissiebijeenkomst besproken en in iedere vergadering is opnieuw vastgesteld dat dhr Lobato geen bijdrage als commissielid levert.

11. 09.10.2008 / Aanstelling Jasmine Handring als assistent van de bondscoach Stijl
Op verzoek van de bondscoach Stijl Rob Janssen is met Jasmine Handring overeengekomen dat zij de bondscoach Stijl assisteert. Hiervoor is een vrijwilligersovereenkomst opgesteld waarin de werkafspraken zijn vastgelegd.

12. 09.10.2008 Aanstelling TSC Stijl dhr. K. Schuncken
Kenneth Schunken wordt aangesteld als tijdelijk TSC Stijl. In het kader van deze functie zal de heer Schuncken alle organisatorische en coördinerende activiteiten tbv de nationale Stijlselectie op zich nemen.

13. 09.10.2008 / Indienen 75 dagen Topsport Programma Stijl NOC*NSF
In samenwerking met Germen van Heuveln wordt door de TSC Stijl ten behoeve van het verder professionaliseren van de afdeling Stijl en het definitief verkrijgen van de Categorie 1 status, het 75 dagen programma nader uitgewerkt en ingediend bij het NOC*NSF.

14. 09.10.2008 / Vertrouwen Contact Persoon TBN
Mw M. Tapia is namens de TBN Vertrouwenscontactpersoon actief. Middels de haar verleende certificering mag zij namens de TBN de rol van Vertrouwen Contactpersoon vervullen in het geval van seksuele intimidatie.
Mw Tapia heeft besloten geen Vertrouwen Contactpersoon seksuele intimidatie namens de TBN te willen zijn.
De onafhankelijke vertouwenspersoon van NOC*NSF wordt verzocht in voorkomende gevallen deze functie voor de TBN uit te oefenen.

15. 09.10.2008 / Redacteur content website
Om de bestaande teksten van de ‘oude’ website te redigeren en aan te passen aan de content van de nieuwe website wordt een redacteur ingehuurd die voor een bedrag van ad EUR 150,00 bestaande teksten redigeert.

16. 09.10.2008 / Aansturing Bondsbureau door dhr P. van Loo
Vanwege de vele activiteiten van de commissie leden is dhr P. van Loo gevraagd om de aansturing van het Bondsbureau op zich te nemen. Dhr Van Loo levert een belangrijke bijdrage aan het correct beschrijven en implementeren van de werkprocessen en procedures van het bondsbureau en de gesignaleerde verbeteractiviteiten en is het eerste aanspreekpunt voor de medewerkers van het Bondsbureau.

17. 09.10.2008 Quick scan Bondsbureau / financiële administratie
Binnen het kader van de commissie opdracht wordt door NOC*NSF een quick scan uitgevoerd. De resultaten hiervan zijn dat concrete mogelijkheden voor optimalisatie van de gehele administratieve organisatie van de TBN in beeld worden gebracht.
De uitkomsten worden verwerkt in de plannen voor de toekomstige TBN organisatie. De verbeterpunten die redelijk snel te realiseren zijn, worden uitgevoerd.

18. 09.10.2008 Begeleiding Stijlteam Belgium Open (laatste toernooi WK kwalificatie)
Matty Mandersloot en Maggie van Slooten zullen o.a. vanwege het belang van dit toernooi en de sporters die zich nog willen kwalificeren voor deelname aan het a.s. WK, als commissievertegenwoordiging, conform de taakverdeling in de commissie, aanwezig zijn bij dit toernooi.

19. 30.10.2008 / Opheffen statutaire schorsing de heer F. van Boxtel
De statutaire schorsing van de heer F. van Boxtel is niet meer van toepassing. Er zijn geen feiten gebleken uit de overdracht en de commissie heeft vastgesteld dat de aanleiding onduidelijk is en heeft geen argumenten gevonden om de schorsinf te laten voorduren.

20. 30.10.2008 / Deelnemers WK Stijl 16 – 12 december 2008 Ankara, Turkije
De commissie heeft de WK Normen en Limieten gevolgd in het beoordelen van de WK voordracht van de bondscoach. De personen die aan de (directe)kwalificatienormen
hebben voldaan zijn door de bondcoach voorgedragen en door de bestuurscommissie geselecteerd voor deelname aan de WK 2008, dit zijn:

Heren Senior 1 Romario Soekandar
Heren Junioren Mitchel Ramdjiawan
Dames Senior 1 Louise van der Vhee
Paar Mitchel Ramdjiawan / Louise van der Vhee

Degene die door de bondscoach zijn voorgedragen voor deelname aan de WK maar niet aan de directe kwalificatienormen, zoals vastgesteld en bekrachtigd door het vorige bondsbestuur, hebben voldaan zijn niet geselecteerd voor deelname.

21. 30.10.2008 / begeleidingsteam WK Stijl 16 – 18 december 2008 Ankara, Turkije
Het begeleidingsteam zal bestaan uit de bondscoach Rob Janssen en Jasmine Handring zal de bondscoach assisteren en de functie van Teammanager bekleden.
De commissie heeft besloten om geen afvaardiging van de commissie naar de WK te sturen omdat kort na de WK het mandaat van de commissie afloopt. De TSC Stijl is op de WK aanwezig (op eigen kosten) en zal de eventuele bestuurlijke activiteiten namens de commissie waarnemen.

22. 30.10.2008 / Kosten WK Stijl 16 – 18 december 2008 Ankara, Turkije
De kosten vallen binnen het door het vorige bestuur vastgestelde budget.

23. 6.11.2008 Organisatie ONK Sparring 2009
Begin augustus 2008 heeft de commissie 3 verschillende partijen verzocht om een plan van aanpak en een begroting te maken voor de ONK Sparring 2009. 1 partij heeft zich teruggetrokken en na evaluatie van de ingediende stukken wordt de organisatie van de ONK Sparring bij de heer Frans van Boxtel neergelegd.
De andere partij wordt hierover geïnformeerd.

24. 20.11.2008 / Website-/ en contentbeheer
Mw D. Boum-Bletterman neemt voor de rest van 2008 de taken mbt het beheer van de website en de content daarvan voor haar rekening.

25. 27.11.2008 / Juryleden WK Stijl 16 – 18 december 2008 Ankara, Turkije
De WTF heeft de heren Zareei en Moutarazak uitgenodigd voor de functie van jurylid tijdens de WK Stijl in Ankara, Turkije. Beide heren worden door de TBN uitgezonden om als International Referee te jureren.

26. 27.11.2008 / 06.12.2008 Sebastiaan Sprengers vervangt Jasmine Handring als teammanager WK Stijl 16 – 12 december 2008 Ankara, Turkije
Jasmine Handring kan vanwege privé omstandigheden niet als Teammanager naar het WK. In overleg met de bondscoach wordt Sebastiaan Sprengers gevraagd om als Teammanager te fungeren.

27. 04.12.2008 / opzeggen samenwerking wedstrijdcoördinator
Omdat de wedstrijdcoördinator niet meewerkt aan een overdracht van activiteiten tbv van de ONK aan de organisator wordt de samenwerking met de heer Gajadhar als wedstrijdcoördinator opgezegd na de NK 2009.

28. 14.12.2008 / samenwerkingsverband KNKF
De commissie heeft de KNKF laten weten dat de TBN in principe niet negatief staat tegenover de participatie in de KNKF activiteiten. De commissie moet zich wel nader informeren alvorens een besluit te kunnen nemen. De commissie is van mening dat zij vanwege het aflopend mandaat op korte termijn zij niet in de positie is om een definitieve beslissing te nemen. De commissie heeft het NOC*NSF verzocht om de beslissing te mogen opschorten tot na de ALV van 27 december 2008.
De samenwerking binnen het KNKF is gericht op de administratieve en ondersteunende organisatie.

5. COMMISSIE VERGADERINGEN

De commissie heeft in de periode van een half jaar 11 x als commissie met elkaar vergaderd. De heer René Lammers van NOC*NSF, SportAssist heeft deelgenomen aan 4 van deze vergaderingen.

De vergaderingen zijn zoveel mogelijk centraal georganiseerd omdat de commissieleden woonachtig zijn in zowel het Westen, Zuiden en Oosten van het land. De vergaderingen hebben voornamelijk plaatsgevonden in het Huis van de Sport in Nieuwegein. De commissie heeft 2 x vergaderd op Papendal, 2 x in Amsterdam en 2 x in Den Haag.
De duur van de vergaderingen was gemiddeld 5 uur per vergadering.

Op 15 september is de commissie een hele dag bij elkaar geweest voor een kick-off bijeenkomst. In deze bijeenkomst is op hoofdlijnen de vernieuwde TBN organisatie vastgesteld. De daaropvolgende vergaderingen zijn gebruikt voor verdere uitwerking.

Daarnaast hebben de individuele leden van de commissie verschillende vergaderingen met elkaar gehad met betrekking tot de onderwerpen waarvoor zij het eerste aanspreekpunt waren.

Taakverdeling commissie op hoofdlijnen:
Algemeen Bestuurlijke Zaken: Dennis Mollet / Matty Mandersloot
Breedtesport: Dennis Mollet / Matty Mandersloot
Bondsbureau/secretariële taken: Alwin Lobato (Bondsbureau overgenomen door
Peter van Loo
Financiële zaken: Mazdak Zareei / Dennis Mollet
Topsport Sparring: Mazdak Zareei / Dennis Mollet
Topsport Stijl: Matty Mandersloot / Maggie van Slooten
Technische Zaken: Dennis Mollet / Mazdak Zareei
Opleidingen: Freddy Lufting
Sponsoring/Publiciteit: Mazdak Zareei / Maggie van Slooten
Project NOC*NSF: Maggie van Slooten / Mazdak Zareei

Besluiten met betrekking tot de verschillende onderwerpen zijn besproken in de commissievergaderingen en bekrachtigd door de commissie. (Zie ook hoofdstuk Besluiten).

Data commissievergaderingen:

28.06.2008 15.08.2008 30.10.2008 27.11.2008
11.07.2008 15.09.2008 06.11.2008 23.12.2008
19.07.2008 09.10.2008 14.11.2008 27.12.2008

6. INTERNE TBN BIJEENKOMSTEN

De commissieleden hebben met betrekking tot de dagelijkse gang van zaken regelmatig of adhoc overleg gevoerd met de bondscoaches, topsportcoördinatoren, commissies en individuele functionarissen.

De commissie is bij alle in deze periode door de TBN georganiseerde wedstrijden en toernooien vertegenwoordigd geweest.

7. EXTERNE / OVERIGE BIJEENKOMSTEN

Naast de commissievergaderingen hebben de individuele leden de TBN vertegenwoordigd in diverse externe overleggen georganiseerd door het NOC*NSF, de JBN, Sportlink, NOS etc.

8. COMMUNICATIE ACHTERBAN
De commissie heeft vanaf haar eerste bijeenkomst vastgesteld dat het van groot belang is om de leden (achterban) van de TBN op de hoogte te houden van de ontwikkelingen en voorgang van de opdracht van de commissie.
Het Bondbureau beschikte niet over actuele lijsten van adressen en e-mail gegevens van de aangesloten leden, het was helaas niet mogelijk om op deze wijze de achterban adequaat te informeren. De commissie heeft er daarom voor gekozen om regelmatig te communiceren via de website door middel van een nieuwsbrief.

9. INFORMATIEBIJEENKOMST TBN FUNCTIONARISSEN/ACHTERBAN

Op 14 november 2008 heeft er een informatie-/discussiebijeenkomst plaats gevonden voor TBN-functionarissen en overige genodigden. De commissie heeft de conceptplannen en ideeën voorgelegd aan de achterban om te toetsen of er voldoende draagvlak was om de plannen verder uit te werken en voor besluitvorming voor te leggen aan de ALV.
Circa 75 bondsfunctionarissen/TBN leden zijn uitgenodigd voor een discussiebijeenkomst.
35 TBN leden hebben deelgenomen aan deze bijeenkomst, 14 leden hebben zich afgemeld.
Er is met elkaar gesproken en gediscussieerd over de plannen en de mogelijkheden
voor de toekomst.
De reacties van de achterban waren kritisch maar positief, de aanbevelingen die de commissie heeft meegekregen zijn zo veel mogelijk meegenomen in de definitieve plannen.

Tijdens deze bijeenkomst bleek dat er bij veel leden de behoefte is om verder met elkaar te praten over de sport, de verenigingen en de bond.
Na de ALV zullen er bijeenkomsten worden georganiseerd zodat er verder kan worden gediscussieerd over de verschillende onderwerpen.

10. CORRESPONDENTIE
De commissie heeft in de periode van 23 juni t/m 26 december 2008 in totaal meer dan 20.000 e-mail berichten ontvangen/beantwoord/verzonden. Dit betrof correspondentie onderling van de commissie, met de functionarissen, met de achterban, met NOC*NSF en externe correspondentie.

11. UREN EN VERGOEDING COMMISSIELEDEN

De commissieleden hebben geen vergoeding ontvangen of gevraagd voor de inzet van uren. De commissie heeft in totaal 2.383 uren ingezet voor de uitvoering van de opdracht en de aansturing van de dagelijkse gang van zaken. Daarvan heeft de commissie 209 uur besteed aan commissievergaderingen. Zie voor een overzicht van de uren Bijlage 2. Uren inzet van de commissie en SportAssist

Bovenstaande uren zijn daadwerkelijke bestede uren en exclusief reistijd. De gemiddelde reistijd per vergadering/afspraak was 2,5 tot 3 uur.

De commissieleden zijn het afgelopen half jaar circa 500 uur onderweg geweest.

De commissieleden hebben maandelijks de standaardvergoeding voor telefoon- en internetkosten ad EUR 60,00 en de ten behoeve van de TBN gereden kilometers gedeclareerd.

12. HIGHLIGHTS

EVALUATIEVERSLAG SPARRING

Senioren

1. Europees Olympisch Kwalificatie Toernooi

Dennis Bekkers heeft zich tijdens het Europese Olympische Kwalificatie Toernooi in Istanbul weten te plaatsen voor de Olympische Spelen. Zijn derde plaats in de tot 68 kg klasse was voldoende. Dennis is de enige Nederlander die zich heeft weten te plaatsen.

2. Europees Kampioenschap Senioren

Tijdens het Europese Kampioenschap in Rome hebben de Nederlandse heren 2 maal brons gehaald. Dennis Bekkers maakte zijn Olympische Kwalificatie waar, maar ook Tommy Mollet wist een medaille te behalen. Totaal presteerde Nederland minder dan het EK 2006 in Bonn.

Naam Prestatie
Dennis Bekkers (< 67 kg) 3e
Tommy Mollet (< 72 kg) 3e
Ferry Greevink ( + 84 kg) 1e ronde
Rafi Zohri ( < 62 kg) 1e ronde
Michael Oogink ( < 84 kg) 2e ronde
Marjolijn Abbink ( < 67 kg) 2e ronde
Deborah Louz ( < 59 kg) 1e ronde
Joyce van Baaren ( < 63 kg) 2e ronde

3. Olympische Spelen

Dennis Bekkers vertegenwoordigde Nederland tijdens de Olympische Spelen van Beijing 2008. Dennis kwam uit in de tot 68 kg klasse. Samen met Tommy Mollet, als sparring partner en Bondstrainer Seoung vertrokken zij 25 juli richting Chuncheon voor een pre-olympisch trainingskamp. Daar verbleven zij tot 16 augustus (opening OS 8 augustus) De loting van Dennis was zeer zwaar. In de eerste ronde moest hij tegen de Koreaan Taejin Son, na bijna de gehele partij te hebben voorgestaan verloor Dennis met 4-3. De Koreaan behaalde de finale en won deze ook. In de herkansing moest Dennis tegen de Turk Servet Tazegul, de huidige Europees Kampioen. Tot 3 seconden voor het einde was de stand gelijk. Uiteindelijk won de Turk met 3-2 en hij won later ook het brons. Dennis kreeg uiteindelijk de 7e plaats. Dennis Bekkers heeft een goed toernooi gedraaid, hij was sterk, maar het geluk zat hem net niet mee en hij kon tegen zijn tegenstanders ook niet dat kleine verschil maken.

Junioren

1. Wereld Kampioenschappen Junioren Izmir

Het WK junioren is na tevredenheid belopen. Er was op een medaille gehoopt maar het mocht niet zo zijn. De concurrentie was erg sterk en wil men een medaille halen moet men 3 tot 4 wedstrijden winnen. 5 atleten hebben verloren van een uiteindelijke medaille winnaar, waarvan 3 met 1 punt verschil. Angie Gonzalez wist de top 8 de behalen, Joel en Robin de laatste 16. Het gevoel van de bondstrainer was dat Robin Laus erg dichtbij een medaille zat, maar door concentratiegebrek verloor hij uiteindelijk de kwartfinale met 3–2.

Naam Prestatie
Angie Gonzalez (< 44 kg) top 8
Ikram Arrad (< 59 kg) 2e ronde
Mandy Barbic (<63 kg) 1e ronde
Giorgio Janmaat (<45 kg) 2e ronde
Raees Abdoel (< 51 kg) 1e ronde
Djordy Janmaat (<55 kg) 1e ronde
Milton de Langh (<59 kg) 2e ronde
Robin Laus (<63 kg) top 16
Joel Remak (78 kg) top 16

CONTRACT BONDSCOACH SPARRING
In samenwerking met het NOC*NSF zijn de afspraken die in 2007 met de bondscoach Sparring de Koreaan Seoung zijn gemaakt, contractueel vastgelegd.

DEFENSIE PROGRAMMA
De commissie heeft een ontmoeting gehad met en een eerste oriënterend gesprek gevoerd met de staatssecretaris van Defensie J. de Vries en Generaal B. Beukering. Binnen Defensie worden waarschijnlijk mogelijkheden gecreëerd om meer sporters (Taekwondoka) fulltime in het Defensie programma toe te laten. In 2009 worden hierover nadere gesprekken gevoerd.

CATEGORIE 1 STIJL / TOPSPORTPROGRAMMA
Het onderdeel stijl is tijdens de Algemene Vergadering van NOC*NSF als een categorie 1 topsportonderdeel erkend. Vooruitlopend op deze erkenning is er een meerjarenbeleids-plan en jaarplan opgesteld door de TSC in samenwerking met de bondscoach en commissielid stijl. In 2009 geeft deze status recht op een evenementensubsidie (70% van de kosten) voor een tweetal door de WTF gesanctioneerde evenementen (zijnde WK, EK of Universiade). Daarnaast kunnen de sporters ook in aanmerking komen voor een zgn. A- of B-status met alle voordelen van dien. In de toekomst zal er verder gebouwd moeten worden aan een professionele topsport organisatie zodat de TBN in aanmerking komt voor topsportsubsidies.

WK STIJL
De resultaten van de afgelopen Wereldkampioenschappen Stijl in Ankara, Turkije zijn conform de verwachtingen binnen het TBN programma Stijl en de NOC*NSF norm.
Romario Soekandar (senioren 1) heeft een finaleplaats en uiteindelijke 6e plaats bereikt. Louise van der Vhee wist zowel individueel als met haar partner Mitchell Ramdjiawan in de paarklasse de halve finale te bereiken en een uiteindelijke 9e klassering.

LANCERING WEBSITE
De nieuwe website is een feit. Sinds de lancering begin november is de site 25. 000 x bezocht.
De huidige site is een basis die meerdere mogelijkheden biedt voor uitbreiding en verdieping. Zo is het gezicht en zijn de mogelijkheden aangepast aan deze tijd. Voor de jongere TBN leden is een aparte ‘hoek’ gecreëerd. Een professionele website en content beheerder is wel noodzakelijk voor het actief onderhouden en vernieuwen en uitbreiden van de website.

CONTRACT NOS
In Samenwerking met het NOC*NSF is een nieuwe overeenkomst gesloten met de NOS met betrekking tot uitzendrechten en –vergoeding. De NOC*NSF heeft de overkoepelende, voor alle aangesloten bonden, raamovereenkomst gesloten en daarnaast zijn er specifieke deelovereenkomsten met de individuele bonden afgesloten.
Een belangrijke wijziging is dat er voor de TBN meer mogelijkheden zijn gecreëerd voor het maken van afspraken met andere zenders over uitzendingen die betrekking hebben op Taekwondo.
Daarnaast is het verheugend te constateren dat de NOS aangeeft dat de sport Taekwondo en al haar facetten past binnen de huidige visie en plannen van de NOS.
Dit creëert mogelijkheden voor meerdere uitzendingen op nationale tv / internet naast de afgesproken minimaal 2 uitzendingen per jaar.

Samenwerking SportAssist
De samenwerking met SportAssist is door het efficiënt samenwerken uitgekomen op een besparing van circa Eur 10.000. Het door het voormalige begrote budget ad Euro 20.000 is hiermee 50% onderschreden.
De commissie is uitgegaan van een samenwerking op basis van kwalitatieve resultaten en niet op basis van inspanningsverplichtingen. Dit heeft geleid tot een evenwichtige verhouding tussen geleverd resultaat en ingezette uren.
Dit stelt de TBN in staat om de op eenzelfde wijze met SportAssist samen te werken tijdens de implementatiefase.

NAWOORD

Een woord van aan dank aan de achterban, de TBN functionarissen, trainers en individuele leden van de TBN die door de hun steun, vele gesprekken, (soms pittige) discussies en aanbevelingen hun bijdrage hebben geleverd aan de totstandkoming van de toekomstige organisatie van de TBN.

Een speciaal woord van dank wil de commissie richten aan:
De familie en vrienden van de commissieleden, zonder hun steun was de commissie niet in staat geweest om zo veel uren te besteden aan de opdracht!

Astrid Meijer en Miranda Bodd, de dames van het Bondsbureau, de afgelopen periode was voor hen niet makkelijk, de opdracht van de commissie bracht veel extra werkzaamheden met zich mee.

Peter van Loo, die de aansturing van het Bondsbureau als taak van de commissie heeft overgenomen. Anders had de commissie moeten overwegen om extra capaciteit in te huren. Daarnaast was Peter een spiegel en adviseur voor de commissie.

Aad Boom en Jan Breed, zij waren (zijn) het geweten van de commissie. Zij waren altijd bereid om de commissie gevraagd en ongevraagd te adviseren als het ging om het correct interpreteren van de regelgeving en richtlijnen.

Kenneth Schuncken, Fred Heubergen en Debby Boum-Bletterman, zij hebben hun tijd willen besteden en een belangrijke bijdrage geleverd op basis van afspraken met een commissie met een aflopend mandaat.

Marc van Keulen, die op de achtergrond de penningmeester heeft gesteund in de uitvoering van zijn taken.

De ALV voor het in de commissie gestelde vertrouwen voor het uitvoeren van de opdracht.

René Lammers, die namens NOC*NSF SportAssist als adviseur en projectleider in belangrijke mate heeft bijgedragen aan de resultaten van de commissie. Samenwerken aan een gezamenlijk doel vanuit verschillende invalshoeken heeft interessante uitdagingen, discussies en gezichtspunten opgeleverd.

A.i. bestuurscommissie TBN
Dennis Mollet, voorzitter
Matty Mandersloot, vice-voorzitter
Mazdak Zareei, penningmeester
Maggie van Slooten, lid

BIJLAGE 1. VERZOEK OM OVERDRACHT VOORMALIGE BESTUUR

Interim Bestuurscommissie TBN

Arnhem, 3 juli 2008

Betreft: overdracht bescheiden, documenten en informatie

Geachte voormalige bestuursleden TBN,

In vervolg op het door de Algemene Leden Vergadering (ALV) genomen besluit om een Interim Bestuurscommissie (hierna Commissie) in te stellen, met de formele bestuurlijke plichten, rechten en beslissingsbevoegdheden jegens en namens de Taekwondobond Nederland (TBN), heeft de Commissie vastgesteld dat, voor een optimale continuering van de dagelijkse gang van zaken en uitvoering van de relevante Commissietaken ten behoeve van de TBN, een overdracht van bescheiden, documenten en informatie van het voormalige Bestuur aan de Commissie op korte termijn dient plaats te vinden.

Namens de voornoemde Commissie verzoek ik u bij deze om een overdracht van ter zake doende bescheiden, documenten en informatie.
In het kader van een juiste en volledige overdracht doe ik u bijgaand document toekomen. In dit document treft u een (niet limitatief) overzicht aan van de documenten, overzichten en andere bescheiden die de Commissie ter overdracht van u wil ontvangen.

Wij nodigen u uit om in een persoonlijke ontmoeting de overdracht te laten plaatsvinden. Middels het paraferen/ondertekenen van de overdracht van de bescheiden door het voormalige Bestuur en het paraferen en ondertekenen voor ontvangst door de Commissie is een correcte overdracht voor partijen gewaarborgd.

Namens de Commissie zullen twee leden aanwezig zijn om de betreffende bescheiden, documenten en informatie van u in ontvangst nemen.

Voor de overdracht maken wij graag een afspraak met u op het Bondsbureau van de TBN op Papendal. Hiervoor hebben wij de volgende data beschikbaar:

11 juli tussen 13.00 – 18.00 uur
12 juli tussen 10.00 – 17.00 uur
14 juli tussen 12.00 – 17.00 uur

In afwachting van uw reactie, verblijven wij,

hoogachtend

Namens Interim Bestuurscommissie TBN
M. van Slooten, Commissielid

Overdracht bescheiden, documenten, informatie

ALGEMEEN Bestuurlijke zaken

Aanwezig
Paraaf
d.d.

1.1 Originele oprichtingsdocumenten TBN
1.2 Inschrijvingsdocument KvK
1.3 Procuratie/Tekeningsbevoegdheden schema
1.4 Notulen ALV’s
1.5 Notulen Bestuursoverleggen
1.6 Gespreksverslagen / Notulen ETU overleg
1.7 Gespreksverslagen / Notulen WTF overleg
1.8 Dossier(s) voormalige geschil(len)
1.9 Contactenoverzicht / Netwerk
1.10 Verzekeringen
1.11 Contactgegevens AON Verzekeringen
1.12 Polissen
1.13 Contactgegevens juridisch adviseur

BONDSBUREAU / SECRETARIAAT
Aanwezig
Paraaf
d.d.

2.1 PDF overzicht Bondsfunctionarissen Per mail MvK 27-06-08
2.2 Arbeidscontracten medewerkers Bondsbureau
2.3 Arbeidsovereenkomst / afspraken Bondscoach Sparring Senioren
2.4 Arbeidsovereenkomst / afspraken Bondscoach Sparring Junioren
2.5 Arbeidsovereenkomst / afspraken Bondscoach Stijl
2.6 Arbeidsovereenkomst / afspraken Coach Talententeam
2.7 Afspraken Bondsarts
2.8 Afspraken Fysiotherapeuten
2.9 Afspraken overige leden Begeleidingsteam(s)
2.10 Evaluatie- / Functioneringsdocumenten
2.11 Ledenadministratie Sportscholen
2.12 Ledenadministratie individuele leden
2.13 Inschrijving KvK
2.14 Lidmaatschap ETU
2.15 Lidmaatschap WTF
2.16 Aangegane overige lidmaadschappen
2.17 Gespreksverslagen overleggen Bondsfunctionarissen
2.18 Gespreksverslagen overleg NOC*NSF
2.19 Contract JBN ihkv samenwerking Leden/ en Financiële administratie
2.20 Contract Accountant
2.21 Sleutelbeheer
2.22 Inventarisatieoverzicht eigendommen/bezittingen roerende zaken
2.23 Huurovereenkomst ruimte Bondsbureau
2.24 Adressenbestanden / e-mailbestanden
2.25 Toegangscodes datasite ETU
2.26 Contactgegevens JBN ihkv samenwerking Leden/ en Financiële administratie

SPONSORING / PR / Publiciteit
Aanwezig
Paraaf
d.d.

3.1 Contract Daedo
3.2 Kleding vooraad / bestellingen
3.3 Overzicht verstrekte kleding
3.4 Gespreks- en evaluatie verslagen
3.5 Contactgegevens diverse media
3.6 Alle informatie/contracten/afspraken mbt de website + Bondsblad

NOC*NSF & VWS
Aanwezig
Paraaf
d.d.

4.1 Gegevens contactpersonen NOC*NSF + VWS
4.2 Gespreksverslagen overleg Accountmanager NOC*NSF + VWS
4.3 Verslagen Directeurenoverleg NOC*NSF
4.4 Verslagen ALV NOC*NSF
4.5 Toegangscodes Bondsnet website (subsidie aanvragen online)

FINANCIEN
Aanwezig
Paraaf
d.d.

5.1 Factuuradministratie
5.2 Administratie Vergoedingen vrijwilligers
5.3 Bank-/Giro rekeningnummers / – pasjes
5.4 Kasgelden
5.5 Reeds aangegane verplichtingen / Verplichtingenadministratie
5.6 Uitnuttingsoverzicht budgetten 2008
5.7 Originele Jaarrekeningen 7 voorafgaande jaren
5.8 Originele Management verslagen
5.9 Subsidie aanvragen afgelopen jaren
5.10 Circulaire VWS ihkv subsidie aanvragen

DISTRICTEN

Aanwezig
Paraaf
d.d.

6.1 Verslagen overleggen met de districten
6.2 Financiële verslagen district
6.3 Jaarplannen district
6.4 Notulen Districtsvergaderingen
6.5 Contactgegevens bondsafgevaardigden

TOP SPORT SPARRING
Aanwezig
Paraaf
d.d.

7.1 Selectie overzicht Senioren / Junioren
7.2 Trainingsoverzichten gerealiseerd
7.3 Trainingsoverzichten gepland
7.4 Selectiecriteria
7.5 Evaluaties
7.6 Wedstrijden 2008 gerealiseerd
7.7 Wedstrijden 2008 gepland
7.8 Werkafspraken Bondscoaches
7.9 Visie Toekomstontwikkelingen
7.10 Overzicht van A- en B sporters
7.11 Afspraken/contract NOC*NSF ihkv Beijing 2008

DAN – TECHNISCHE – / SCHEIDSRECHTER – en JURYZAKEN
Aanwezig
Paraaf
d.d.

8.1 Overzicht voorraad Dangraden diploma´s
8.2 Overzicht voorraad Geupgraden diploma´s
8.3 Overzicht voorraad Jury- en Scheidsrechtersdiploma´s
8.4 Overzicht voorraad Jury- en Scheidsrechterspaspoorten
8.5 Overzicht leden Dan College
8.6 Overzicht leden College Hogere Danhouders (CHD)
8.7 Notulen vergadering CHD
8.8 Contactgegevens gradencoördinatoren (district en nationaal)
8.9 WTF/Kukkiwon contactgegevens ihkv dancertificaten
8.10 Overzicht lopende aanvragen dancertificaten Kukkiwon

STIJL
Aanwezig
Paraaf
d.d.

9.1 Selectie overzicht A- B / talenten
9.2 Trainingsoverzichten gerealiseerd
9.3 Trainingsoverzichten gepland
9.4 Selectiecriteria
9.5 Evaluaties
9.6 Wedstrijden 2008 gerealiseerd
9.7 Wedstrijden 2008 gepland
9.8 Werkafspraken Bondscoaches
9.9 Visie Toekomstontwikkelingen
9.10 Overige activiteiten

OPLEIDINGEN
Aanwezig
Paraaf
d.d.

11.1 Contactgegevens Opleidingscommissie/docenten
11.2 Contactgegevens Rjksgecommiteerde (ivm examens opleidingen en – programma)
11.3 Contactgegevens NOC*NSF ihkv nieuwe opleidingstraject
11.4 Overzicht examinatoren
11.5 Afspraken met NOC*NSF ihkv nieuwe opleidingstraject
11.6 Subsidieaanvraag opleidingen

WEDSTRIJDZAKEN
Aanwezig
Paraaf
d.d.

13.1 Contactgegevens wedstrijdcommissie
13.2 Afspraken/financiële vergoedingen coördinator
13.3 Begrotingen NK’s en ONK’s
13.4 Afrekeningen NK’s en ONK
13.5 Contract met gemeente Eindhoven ihkv INDOOR hal ONK
13.6 Inventarislijst inventaris

Legenda:

Voormalig Bestuur

Interim Bestuurscommissie

BOL = Ben Oude Luttikhuis Voorzitter DM = Dennis Mollet Voorzitter
MvK = Marc van Keulen Penningmeester MM = Matty Mandersloot Vice Voorzitter
Topsport Sparring MZ = Mazdak Zareei Penningmeester
MT = Mieke Tapia Portefeuillehouder Stijl AL = Alwin Lobato Secretaris
PR & Sponsoring MvS = Maggie van Slooten Lid
Vertrouwenspersoon FL = Freddy Lufting Lid
AL = Alwin Lobato Secretaris a.i.

Bij deze verklaart het voormalige Bestuur

Dat zij naar eer en geweten alle informatie en feiten waar zij op moment van ondertekening kennis van hebben, of in hun functie als bestuurder geacht worden kennis van te hebben genomen, te hebben overgedragen aan het interim bestuurscommissie en dat zij geen informatie willens en wetens heeft onthouden

en

de interim Bestuurscommissie verklaart middels ondertekening dat zij alle bescheiden, documenten en informatie in goede orde heeft ontvangen.

Arnhem, d.d………………….

Namens voormalige Bestuur Namens de Interim bestuurscommissie

Naam: Naam:

Handtekening: Handtekening:

Naam: Naam:

Handtekening: Handtekening:

BIJLAGE 2. UREN INZET VAN DE COMMISSIE EN SPORTASSIST
TBN WEEK 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52
2008 TOTAAL 100 80 105 96 80 40 40 95 80 80 60 60 112 80 80 100 80 64 96 104 101 80 100 80 64 80 80 TOTAAL
uren Dennis Mollet 500 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 0 0 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 500
Commissievergaderingen 47 4 5 4 5 4 5 4 6 5 5 7 47
Totaal Dennis Mollet 547 24 20 25 24 20 20 20 25 20 20 0 0 24 20 20 25 20 20 24 26 25 20 25 20 20 20 20 547

uren Matty Mandersloot 500 20 20 20 20 20 0 0 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 500
Commissievergaderingen 51 4 5 4 5 8 5 4 6 5 5 51
Totaal Matty Mandersloot 551 24 20 25 24 20 0 0 25 20 20 20 20 28 20 20 25 20 20 24 26 25 20 25 20 20 20 20 551

uren Mazdak Zareei 524 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 4 20 20 524
Commissievergadering 51 4 5 4 5 8 5 4 6 5 5 51
Totaal Mazdak Zareei 575 24 20 25 24 20 20 20 25 20 20 20 20 28 20 20 25 20 20 24 26 25 20 25 20 4 20 20 575

uren Maggie van Slooten 484 20 20 20 20 20 0 0 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 4 20 20 20 20 20 20 20 20 20 484
Commissievergadering 47 4 5 4 0 8 5 4 6 6 5 47
Totaal Maggie van Slooten 531 24 20 25 24 20 0 0 20 20 20 20 20 28 20 20 25 20 4 24 26 26 20 25 20 20 20 20 531

uren Alwin Lobato 0 0
Commissievergadering 9 4 5 9
Totaal Alwin Lobato 9 4,0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 9

uren Freddy Lufting 0 0
Commissievergadering 4 4 4
Totaal Freddy Lufting 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4

TOTAAL
Uren Commissieleden 2.008 80 80 80 80 80 40 40 80 80 80 60 60 80 80 80 80 80 64 80 80 80 80 80 80 64 80 80 2.008
Commissievergaderingen 209 20 0 25 16 0 0 0 15 0 0 0 0 32 0 0 20 0 0 16 24 21 0 20 0 0 0 0 209
TOTAAL 2.217 100 80 105 96 80 40 40 95 80 80 60 60 112 80 80 100 80 64 96 104 101 80 100 80 64 80 80 2.217
TBN WEEK 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52
2008 TOTAAL 100 80 105 96 80 40 40 95 80 80 60 60 112 80 80 100 80 64 96 104 101 80 100 80 64 80 80 TOTAAL

uren Peter van Loo 160 20 20 20 20 20 20 20 20 160
Commissievergaderingen 6 6 6
Totaal Peter van Loo 166 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 26 20 20 20 20 20 20 20 166

NOC*NSF SPORTASSIST
uren Rene Lammers 94 4 2 6 2 1 5 2 8 4 6 4 6 2 4 8 5 4 15 2 4 94
Commissievergaderingen 0 x x x x 0
Totaal Rene Lammers 94 0 0 0 0 0 4 2 6 2 1 5 2 8 4 6 4 6 2 4 8 5 4 15 2 4 0 0 94

uren Maarten van Koolwijk 16,5 2,5 5 5 4 16,5
Commissievergaderingen 0 x 0
Totaal Maarten van Koolwijk 16,5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2,5 5 5 4 0 0 0 0 0 0 0 16,5

TOTAAL SPORTASSIST 110,5 0 0 0 0 0 4 2 6 2 1 5 2 8 4 6 4 8,5 7 9 12 5 4 15 2 4 0 0 110,5

Klik hier voor de pdf versie van het verslag

Gerelateerd nieuws