Januari 2011 neemt de TBN de ledenadministratie weer in eigen beheer. Clubs en verenigingen kunnen online zelf leden aan- en afmelden en gegevens wijzigen.
De TBN neemt de ledenadministratie weer terug in eigen beheer. Vanaf 1 januari komt op de home-pagina van de TBN-site een link naar het nieuwe systeem voor ledenadministratie. Op dit moment wordt het systeem door verschillende mensen getest.
Unieke inloggegevens
Het systeem heeft een aantal voordelen. Het hoofdbestuur van de TBN hoopt dat een aantal problemen en zaken waar leden zich aan ergeren niet meer voorkomen.
In het leden-administratiesysteem zijn de TBN-leden geïmporteerd per club/vereniging. Het leden-administratiesysteem is met een internetbrowser (bijvoorbeeld explorer) te openen. Elke club/vereniging ontvangt een eigen unieke inlognaam en wachtwoord. Hiermee kan de trainer of diegene die eindverantwoordelijk is voor de administratie van de leden inloggen om:
- nieuwe leden aan te melden;
- gegevens te wijzigen;
- leden af te meldenals verenigingslid van de bond.
Nieuwe leden ontvangen in de toekomst een factuur van de TBN per mail. Na betaling van deze factuur wordt het bondspaspoort naar de leden thuis gestuurd. Een overzicht van betalende TBN-leden is in het systeem te vinden.
- Gaat een clublid stoppen, dan kan de trainer dat wijzigen in het systeem;
- Komt een nieuw lid van een andere club, dan kan de club deze persoon aanmelden zodat de gegevens opgehaald kunnen worden;
- Opzeggen van het lidmaatschap bij de TBN blijft ook in dit systeem de persoonlijke verantwoordelijkheid van betreffende lid die dit online aan de TBN moet melden.
Kupgraden registratie
In het nieuwe leden-administratiesysteem worden de kupgraden van clubleden verwerkt. Wanneer leden bij clubexamens slagen voor een volgende band, moeten trainers of diegene die verantwoordelijk is voor de administratie van de leden/examens dit in het vervolg in het systeem verwerken. Elke kup-graad kan een persoon maar eenmalig behalen.
Bij de installatie van het leden-administratiesysteem vragen we de trainers of diegene die verantwoordelijk is voor de administratie van de leden/examens de huidige kupgraden van de leden in te voeren. Hiervoor is een termijn van drie maanden (1 januari tot en met 31 maart 2011) gepland.